tisdag 2 juli 2013

En underordnande kvinna är något väldigt vackert

Efter visst motstånd lyckas alltså Patrik och Gud övertyga Johanna om att hon och Patrik är menade för varandra. Men det finns fortfarande ett problem: häxkraften, Johannas upproriskhet. Men Patrik och Gud tar sig an problemet:

Patrik ringde mig imorshe och för första gången fick jag höra honom predika utifrån
bibeln för mig. Om ett ämne som jag behöver få klar kunskap i.
Underordnande.
[...]
I ett kristet förhållande om kvinnan underordnar sig mannen helt,
kommer Yeshua att leda mannen för kvinnans bästa.
Så att han kommer att hålla upp henne framför sig stolt, som en dyrbar skatt.
För hon pekar inte på sig själv utan förhärligar sin man, som i sin tur endast upphöjer GUD.
Enligt Den Allsmäktiges vilja.

"Den som upphöjer sig själv ska bli förödmjukad, men den som ödmjukar sig själv kommer bli upphöjd"
Den regeln gäller både i det andliga och i det fysiska.
 
Innan jag träffade Patrik visade GUD mig en dröm, att jag gick hand i hand med
en man som var lik Yeshua och Yeshua lär att vad vi gör mot en människa gör vi för honom.

GUD bestraffar oss när vi gör emot Hans vilja,
men HAN belönar oss också när vi gör Hans vilja.

En kvinna som underordnar sig sin man, gör GUDs vilja, och denne kan inte undgå
att GUD heller mer utav sin ANDE över en sådan kvinna. (Patrik lär om underordnande)
När Johanna flyttar in hos Patrik verkar utbildningen ha haft effekt:

Vi har en lite gammaldags förhållande,
jag tvättar och lagar mat o städar själv oftast,
men nu har Patrik börjat få ta disken för han tycker om det men det gör inte jag.

Han är huvudet i familjen, och då jag varit förälder för mig själv ändå från 12 års ålder,
så har jag ibland väldigt svårt att underordna mig honom, hans vilja.
Men det har GUD sagt till mig många gånger att det är JÄTTE JÄTTE viktigt att jag gör.

GUD leder Patriks steg och underordnar jag mig inte honom går jag emot GUD.
Så har fått alltför många varningar om detta nu, och den sista jag fick igår,
var så tuff att jag bävar för att gå emot hans vilja.

En underordnande kvinna är något väldigt vackert,
hon är under sin mans beskydd och vad bibeln lär hans trogne medhjälpare.
Kvinnor behöver trygghet och beskydd, så res på er män! Ta över i familjerna! :)
En kvinna utan en manlig man är en olycklig kvinna,
vad en det moderna samhället försöker pränta in i oss om jämställdhet,
så skapade GUD männen och kvinnorna inte olika bara utseendemässigt utan även invärtes,
(uppgifter, personlighet..) (Ett brev från Johanna Patriks flickvän)
Men ändå blir det fel ibland. Som när Johanna ägnade för mycket uppmärksamhet åt en annan församlingsmedlem:

Hemma hos Patrik så förklarade han tydligt för mig varför det är fel,
och att jag inte får vara ensam med killar mer o.s.v

Vi har en kristen relation där jag vill underordna mig mannen,
men jag blev sur och hade svårt att ta emot tillrättavisan.

Plötsligt säger Patrik såhär:
"Gud säger att jag ska förlåta dig för att du har trots i dig"

Jag blev så förvånad.
Det var mitt i prick vad jag kände!
Trots!

GUD såg det och sa åt Patrik att förlåta mig för det..
För trots allt såg nog vår Herre Yeshua, att jag så småningom skulle rätta mig
efter hans vilja i denna fråga. (Flirtar med andra killar)
Johanna får fortsätta att arbeta med sina svarta fläckar:

Jag är väldigt lycklig, trots att det är jobbigt och tungt, 
så vet jag.. GUD sätter bara sin tid och energi på de Han älskar.

Ord 3:12  Ty den HERREN älskar, den agar han, likasom en fader sin son, som han har kär.

Jag hade aldrig kunnat förstå hur många svarta fläckar jag har i mig,
om jag inte träffat Patrik, jag visste inte hur syndig jag var,
hur mycket fel och brister det finns i mig. (Ibland är det tufft att vara ihop med en profet)
Fortsättning här.

2 kommentarer:

  1. Svårt att veta om man ska bli förfärad eller brista ut i gapskratt när man läser bloggen. Förtryckarmentaliteten inom religionen är alltid obehaglig , även om den här är på en tillsynes oskyldig nivå. En otrygg man som har svårt för förändringar och ett behov av att sortera kaos till ordning vs ett naivt litet barn i en vuxen kvinnas kropp.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag gör båda: både blir förfärad och brister ut i skratt.

    SvaraRadera